torsdag 20 juli 2017

Absalon si na ME bikerov pripísal štvrtý triumf, Kulhavý nedošiel

Novú majsterkou Európy medzi ženami sa stala Švajčiarka Jolanda Neffová. Jediná Češka v cieli Jitka Škarnitzlová došla na 25. mieste. V závode mužov do 23 rokov skončil Ján Vastl tesne pod stupňami víťazov.

Tridsaťštyriročný Absalon, ktorý patrí k najväčším postavám histórie tohto športu, čeril vodu v čele pretekov od samého začiatku. Nechýbal vo vedúcim triu spoločne so Švajčiarom Fabian Giger a Nemcom Manuelom FUMIC, ktoré sa oddelilo nedlho po štarte. Ešte pred polovicou pretekov však vzal osud iba do vlastných rúk a všetkým ušiel.

Do cieľa prišiel s náskokom 34 sekúnd na strieborného Švajčiara Lukasa Flückigera, tretí FUMIC dorazil po ďalších 16 sekundách.Súčasná svetová jednotka podľa rebríčka Medzinárodnej cy klistickej únie (UCI) Absalon dovŕšil zlatý hetrik v troch po sebe idúcich rokoch. Prvýkrát uspel v roku 2006 v Lamosanu, ďalšie triumfy zaznamenal v roku 2013 v Berne a vlani v nemeckom Sankt Wendel. Päťnásobný majster sveta dokázal v rokoch 2004 (Atény) a 2008 (Peking) vyhrať tiež olympiádu.


Jeho nástupcovi na najvyššom stupni olympijského pódia Kulhavému závod nevyšiel. Po zavádzacom okruhu bol európsky šampión z rokov 2010 a 2011 piaty, ešte po prvom celom kole figuroval na siedmej priečke, ale počas ďalšieho okruhu vzdal. Rovnako dopadol aj Jan Nesvadba. Po Škarnitzl dorazil do cieľa už len Tomáš Paprstka na 54.mieste.

"Výsledkovo je to samozrejme sklamanie, ale keď prihliadneme k tomu, ako som sa tu cítil, hlavne v stredu a vo štvrtok, kedy som bol úplne vyčichlej, tak to nie je tak hrozný. Včera už to bolo lepšie, ale dnes chýbal ťah, asi doľahla únava. Bol to strašne ťažké preteky, hrozný prevýšenie, pravá bikové rychta, "povedal pre server mtbs.cz Škarnitzl.

Tiež medzi ženami bet365 bonus uspela najvyššie postavená pretekárky bet365 na rebríčku UCI. Neffová kraľovala na trati hneď od zavádzacieho okruhu a náskok postupne navyšoval.V cieli mala nakoniec na domácej reprezentantku Evu Lechnerovou k dobru 46 sekúnd, o ďalších 17 sekúnd späť skončila bronzová Blaze Klemenčičová zo Slovinska.

Až dvadsaťdvaročná Neffová, ktorá je aj na čele tohtoročnej bet 365 série Svetového pohára, potvrdila úlohu hlavnej favoritky závodu a nadviazala na triumf z vlaňajšieho svetového šampionátu v nór skom Hafjell, kde si vycestovala zlato v kategórii do 23 rokov.

Českým bikerkám sa nedarilo. Škarnitzlová mala v cieli na víťazku manko viac ako desať minút, Tereza Huříková závod nedokončila. Skončil pre ňu prakticky hneď na štarte, pretože pretrhla reťaz. "Stalo sa to hneď pri prvom šliapnutia.Chvíľu som bet365 mobil premýšľala, či to nedôjsť do depa, ale to fakt nemalo zmysel, "priblížila pre server mtbs.cz smolný moment Huříková.

Devätnásťročného Vastla delilo od bronzu na štvrtom mieste takmer pol minúty.Novým majstrom kontinentu sa stal Španiel Pablo Rodríguez. "Chcel som medailu, mal som na ňu, ale nemal som dnes práve najlepší nohy, pretože aj tento týždeň som tu trénoval a ladil to skôr na budúci týždeň na sveták," uviedol Vastl.

Práve s lídrom Rodríguez sa snažil držať krok. "V prvom kole som si hovoril, že by s om sa mohol so Španielom držať, ale on išiel neskutočný tempo, tak som si vo druhým kole musel od neho vystúpiť, pretože v tom jeho tempe by som nedošiel vôbec," pripustil Vastl.

Pred toho sa neskôr dostal strieborný Grant Ferguson a v predposlednom kole v stúpaní aj Belgičan Jens Schuermmans. "Nešiel sa mi práve najlepšie do tých kopcov, boli strašne prudký, tam som strácal. Mrzí ma, že mi ušiel Jens.Musím ale byť spokojný, štvrté miesto na Európe je skvelé, "pochvaľoval si Vastl.

Český talent, ktorý sa vlani v októbri upísal na dva roky prednej talianskej stajni Bianchi i.idro Drain, zopakoval výsledok medzi jazdcami tejto kategórie z Hafjell. Z Dolomitov ale napriek tomu neodíde s prázdnou, pretože už vo štvrtok prispel k zisku bronzu v závode štafiet.

bet365 stavky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar